zondag 2 december 2012

Doe-het-zelver #3: Gevlochten haarband

De avond voordat ik deze zomer op reis vertrok, wou ik nog graag een haarband om mee te nemen. Met behulp van enkele lintjes en een ketting die ik in mijn knutseldoos vond, kon ik last-minute toch nog een haarband in elkaar knutselen!

Hieronder volgt een korte uitleg van de werkwijze:

Kies drie touwtjes/kettingen naar keuze. Zelf vond ik het leuk om met verschillende texturen en kleuren te werken. Ik koos voor 2 suède lintjes in blauw en groen en een bronskleurige ketting.

1. Bind de drie lintjes/kettingen en het haarelastiekje samen en zorg dat je knoop stevig vast zit.
2. Begin te vlechten totdat je vlecht lang genoeg is om rond je hoofd te passen. Hou er rekening mee dat de vlecht zelf niet volledig rond je hoofd moet passen vermits je haarelastiekje er nog tussen komt!
3. Maak een knoop op het einde van je vlecht. Maak daarna een nieuwe knoop waarin je je elastiekje meeneemt!
4. Voilà! Zo snel maak je zelf een eigen haarband!

Ga je zelf aan de slag? Dan mag je steeds een foto van het resultaat mailen naar gemaaktmetliefde@hotmail.com. Die foto's plaats ik dan op deze blog en dan kunnen jullie andere lezers (en mij) ook inspireren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten